środa, 27 maja 2015

DKMS - Wspólnie przeciw białaczce

Witajcie moi drodzy,
piszę dzisiejszego posta z wielką prośbą do Was.
Ja bardzo marzę o tym aby podzielić się częścią siebie i dać szansę komuś na nowe życie.
Będąc w 4 klasie technikum w październiku 2014 roku,został zorganizowany
w mojej szkole dzień dawcy.Nie musiałam się długo zastanawiać.
Od razu poszłam wypełniłam formularz i zrobiłam wymaz pałeczkami śliny z policzków.
Zapakowałam wszystko w kopertę i czekałam na odpowiedź czy mogę należeć do bazy
potencjalnych dawców szpiku.W moim przypadku trwało to długo,na kartę dawcy czekałam do teraz.
Ale to wszystko wina poczty bo fundacja DKMS wyrabiała mi dwa razy kartę.
Na szczęście już jestem jej szczęśliwą posiadaczką i czekam na swojego bliźniaka genetycznego,któremu będą mogła uratować życie.
Pierwsze pytanie to czy ktoś z Was jest potencjalnym dawcą szpiku w bazie DKMS Polska?
A może między nami znajdzie się już ktoś kto komuś uratował już życie?
Jeżeli jeszcze się nie zarejestrowaliście bardzo Was do tego zachęcam i proszę!:)
Jako dawca komórek macierzystych dajesz choremu najcenniejszy dar jakim jest szansa na przeżycie.
Jeżeli w Waszym mieście nie ma Dni Dawcy zawsze możecie zarejestrować się tutaj : http://www.dkms.pl/pl/zostan-dawca
Po wypełnieniu formularza przyślą Wam pałeczki do wymazu które będziecie musieli im z powrotem odesłać.
Namawiam Was bo to nic nie boli,nic nie kosztuje a można zrobić tak wiele dobrego.
Podarować komuś drugie życie,które jest tak cenne.A przy tym jesteśmy zupełnie bezpieczni.

''Prawdopodobieństwo znalezienia odpowiedniego Dawcy niespokrewnionego dla Pacjenta jest bardzo trudne i wynosi 1: 20000 do 1: kilku milionów. Im więcej potencjalnych Dawców się zarejestruje, tym więcej szans na uratowanie życia dla chorych cierpiacych na raka krwi. 

Ty też możesz podarować komuś szansę na nowe życie! Zarejestruj się jako potencjalny Dawca komórek macierzystych.''


5 komentarzy:

  1. bardzo dobra inicjatywa. Ja również chcę zostać dawcą :) Wcześniej wahałam się ze względu na swoje problemy ze zdrowiem, na szczęście już wszystko w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  2. warto promować takie akcje, super sprawa

    OdpowiedzUsuń